U slučaju uočavanja simptoma infekcije COVID-19 kod posjetitelja hotela, vrijedi sljedeće:
• Ako hotel ima nadležnog liječnika, odmah obavijestiti i nadležnog liječnika ili liječnika u
ugovornoj ambulanti odnosno u turističkoj ambulanti
• U slučaju da gost, ili djelatnik, hotela zatraže zdravstvenu pomoć, nadležni djelatnik hotela treba pozvati nadležnog liječnika ili liječnika u ugovornoj ambulanti odnosno u turističkoj ambulanti. Izvan radnog vremena ugovornog liječnika, za hitne slučajeve, treba se javiti hitnoj medicinskoj službi.
• Osobi pod sumnjom savjetovati da ostane u sobi sa zatvorenim vratima; treba joj ponuditi kiruršku masku i papirnate maramice u dovoljnoj količini te uputiti da ne izlazi iz sobe i da telefonom kontaktira recepciju u slučaju potrebe.
• Gosti koji su dio iste grupe ili iste obitelji s oboljelim također moraju ostati u svojim sobama dok se ne uspostavi kontakt s nadležnim liječnikom ili epidemiologom.
• Djelatnicima hotela savjetovati da ne ulaze u sobu u kojoj je osoba pod sumnjom na infekciju, a goste uputiti da se zamjena posteljine kao i čišćenje sobe neće odvijati u uobičajenim razmacima i na uobičajeni način. Svaki takav gost mora sam održavati čistoću sobe/prostora u kojem boravi sa sredstvima koja će hotel ustupiti na raspolaganje. Usluživanje obroka odvijati će se dostavom u sobu, a gosti koji nemaju polupansionski ili puni pansionski smještaj kupovati će obroke iz smještajnog restorana radi kontrole ulazaka i izlazaka u hotel/sobu. U ostalim smještajnim kapacitetima će vlasnik ili odgovorna osoba za smještaj organizirat dostavu hrane i ostalih potrepština za gosta do vrata sobe te kontaktirati s nadležnom zdravstvenom službom.
• Ukoliko postoji potreba kontakta s gostom, trebalo bi odrediti samo jednu osobu koja će se baviti tim gostom uz obvezno nošenje zaštitne medicinske maske i rukavica te održavanje fizičke distance od bolesnika.
• Maske, rukavice i slična zaštitna oprema treba odmah nakon korištenja biti bačena u kantu za otpatke s poklopcem i ne smije se koristiti ponovno. Nakon bacanja zaštitne opreme u smeće, djelatnici trebaju oprati ruke sapunom i vodom ili ih dezinficirati.
• Nadležni liječnik u ugovornoj ambulanti ili turističkoj ambulanti utvrđuje jesu li zadovoljeni kriteriji postavljanja sumnje na COVID-19 i ovisno nadalje o kliničkom stanju gosta određuje potrebu za pozivanjem dežurnog epidemiologa.
• Ako liječnik utvrdi da gost nije inficiran COVID-19 određuje mu terapiju za njegovo stanje, izolacija se ukida i gost se može slobodno kretati po objektu.
POSTUPAK U SLUČAJU POTVRDE ZARAZE COVID-19 U TURISTIČKOM OBJEKTU
U slučaju potvrde infekcije COVID-19 kod posjetitelja hotela, vrijedi sljedeće:
• Gosta kojemu je COVID-19 potvrđen i njegovo zdravstveno stanje zahtjeva hospitalizaciju, kolima hitne pomoći transportira se u zdravstvenu ustanovu sukladno uputi liječnika/
• U dogovoru s liječnikom/ epidemiologom, gosti s blagim simptomima COVID-19 ili koji
nemaju simptome bolesti, a bili su u bliskom kontaktu s osobom kojoj je potvrđen COVID-19
se upućuju na odlazak kući, u samoizolaciju, bez korištenja javnog prijevoza.
• Alternativno se smještaj organizira u suradnji s Kriznim stožerom, na način da se gosti premještaju u unaprijed pripremljeni drugi smještajni objekt prikladan za boravak u izolaciji (objekt pripremljen od Kriznog stožera, apartmani, vile, mobilne kućice, dormitorije, itd).
• Zaposlenik kojemu je potvrđen COVID-19, ili je bio u bliskom kontaktu s osobom kojoj je potvrđen COVID-19, šalju se kući u samoizolaciju i pod zdravstveni nadzor.
• Obzirom da se sve, bolesne i potencijalno zaražene osobe udaljavaju iz objekta, i provode se mjere fizičkog distanciranja i pojačane mjere čišćenja i dezinfekcije, turistički objekt može ostati otvoren.